Ocaziile tinerilor de a se cunoaște

    Mai demult, cuplurile de căsătoriți erau alcătuite de către părinți pentru  avere, pentru  pământuri. Și mulți s-au  căsătorit pe acest considerent. Erau mejdași de grădină, de pământuri  și ziceau:
    Ar fi foarte bine să  ne adunăm noi coptiii laolaltă și să  facem un pământ.
Se mai  cunoșteau  tinerii la hora satului, la Vergele, care începeau  de Anul Nou. Se mai  întâlneau  și la beserică. Poate mai  erau persoane care se luau și din dragoste. Dar se ținea cont foarte mult de părerea părinților și de vița din care proveneau tinerii.

La Dămăcușeni, unicul sat maghiar din Țara Lăpușului, se păstrează un rit de trecere de alungare a iernii,  numit Fărșang.  Obiceiul a fost preluat de la sași, și se organiza în șezători în perioada dintre Bobotează şi „Miercurea Cenuşii“, zi care marchează începutul Postului Paştelui. Momentul culminant al Farşangului era acela de ingropare a iernii și a viciilor, la „Lăsata Secului:  Noi suntem reformaţi şi nu ţinem postul Paştelui, dar balul îl facem între Bobotează şi până începe Postul ortodox şi catolic. E bal mascat şi simbolizează sfârşitul iernii. Demult, să aduna lumea din motivul de a umple golul serilor lungi de iarnă. Unii se strângeau în cete şi îşi alegeau un conducător şi mergeau de-a lungul satului. Intrau şi cereau loc de dormit ca şi cum ar fi fost târgari veniţi de la Târgu Lăpuş. Joia se ţinea târgul şi uneori târgarii înnoptau la noi. Și aşa procedau şi mascaţii ăştia, intrau în casă şi cereau cazare pe o noapte. Și se lăsa cu glume şi cu joc. Se îmbrăcau care cum vroiau, cu ce aveau, se mascau în ţigancă, mire şi mireasă, hornar. Important era să nu-i recunoască nimeni.

l1Cum apare Lumina Sfântă în Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim

„În după-amiaza acelei sâmbete, ierarhii greci și armeni intră singuri în Edicul, care înconjoară mormântul în care se spunea că ar fi fost îngropat Iisus. Ediculul este apoi închis în timp ce patriarhul grec îngenunchează și se roagă înăuntru. După ceva timp, o licărire de lumină pâlpâie din interior, urmată câteva momente mai târziu de apariția patriarhului cu un mănunchi de lumânări care poartă câte o flacără în fiecare mână.
Patriarhul binecuvântează apoi mulțimea înainte ca flacăra să fie distribuită rapid (și uneori haotic). Evenimentul prezintă asemănări cu aprinderea de la miezul nopții a lumânării pascale în tradiția liturgică ortodoxă răsăriteană", arată sursa citată.

sln"Când Soarele și Luna s-au întâlnit pentru prima dată, s-au îndrăgostit nebunește. Și din acel moment au început să trăiască o mare poveste de dragoste.
Dar pentru ca mulți erau împotriva iubirii lor, Dumnezeu a hotărât așa: Soarele va lumina Ziua si Luna va lumina Noaptea.
Astfel, Soarele și Luna au fost obligați să trăiască separat. Ei s-au întristat foarte tare când și-au dat seama că nu se vor mai întâlni niciodată. Luna era din ce în ce mai tristă. Chiar dacă Dumnezeu îi daruise strălucire și
puterea de a lumina întunericul nopții, era singuratică.

rmnZiua Internațională a Romilor (8 aprilie) este o zi pentru a sărbători cultura romani și de a crește gradul de conștientizare a problemelor cu care se confruntă romii.
Ziua a fost declarată oficial în 1990, în Serock, Polonia, la cel de-al patrulea Congres Mondial al Uniunii Internaționale a Romilor (IRU), în onoarea primei mari întâlniri internaționale a reprezentanților romilor din 7-12 aprilie 1971 în Chelsfield⁠, în apropiere de Londra.
Papa Ioan Paul al II-lea a îndemnat pe adepții săi să trateze romii cu compasiune și respect.