Văzut iniţial ca un adevărat act intim, momentul creaţiei a ajuns unul care dă dependenţă acum, se face-n văzul lumii, reţelele sociale fiind cele care preiau suferinţa de altădată a hârtiei, cea despre care se spune mereu că suportă multe, prea multe aş întări.
Spaţiul public literar este realmente bombardat astăzi de părerile unor autointitulaţi lideri de grup, te miri cine emiţând păreri şi dând sfaturi şi îndrumări celor încă neiniţiaţi.
Oricine are câţiva bani în buzunar îşi adună numele pe coperta unei cărţi, tirajele volumelor sunt aproape confidenţiale şi ne trezim faţă-n faţă cu autori obscuri, dar împăunaţi, cu CV-uri pompoase şi premii cu duiumul, obţinute pe la manifestări de gaşcă, în care unii îi gratulează pe alţii, apoi schimbă rolurile între ei.

În urmă cu aproape trei ani simplă discuţie între prieteni a generat apariţia revistei „eCreator”, o publicaţie cu deschidere maximă, în care ţinta principală a fost apropierea între semeni, scopul fiind realizat printr-o serie întreagă de antologii, volume colective sau reviste care-au unit creaţiile scriitorilor din toate colţurile ţării, cei mari fiind puşi alături de debutanţi, cei consacraţi alături de cei care abia acum buchisesc slova şi substratul acesteia.
Un demers temerar şi firesc în acelaşi timp, fiind de notorietate faptul că informaţia culturală circulă greu în forma tipărită, în pofida generozităţii de moment a vremurilor, a oportunităţilor tehnologice.
Aşadar, în nici trei ani de zile „eCreator” a devenit un brand cunoscut şi recunoscut, realizările avute în această perioadă amprentând foarte multe destine literare, schimbând radical cursul altora, descoperind şi debutând aproape 100 de caractere, aproape toţi confirmând şi editorial, ulterior.

Mare e grădina Ta, Doamne!
Citesc, mă uit şi mă crucesc!
Numita Daniela Toma, director la Editura ART CREATIV, o editură care se împopoţănează cu o colecţie REGAL, dar care scoate cărţi cu greşeli impardonabile de gramatică - fapt ce confirmă că ea umblă numai după staniol şi nu după ciocolată! - mă mai surprinde încă odată la acest început de an.
Mai zilele trecute semnalam faptul că preopinenta a „selectat” deja 100 de poeţi până în data de 15 ianuarie 2018, apoi le-a dat fiecăuia în parte una şi aceeaşi diplomă, adică cu acelaşi conţinut, numai numele diferind.

Realizarea unei antologii literare este un demers temerar în sine însuşi, pentru că-l pune pe antologator în situaţia ingrată de a alege, de a tria, de a stabili cumva căprării estetice, după criterii clare, dar şi clar deranjante şi de neconceput pentru alţii/altele.
Ei bine, taman sub astfel de auspicii tulburi am purces la realizarea unei noi antologii, împreună cu poeta Mariana Petrache, sălăjanca ce mi-a fost alături la realizarea altora patru, fiecare în sine o provocare aparte.
„Prietenii poetice” a adus în lumina reflectoarelor o adevărată punte de spiritualitate între scriitori deja consacraţi şi impuşi în peisajul literar românesc şi cei aflaţi la primii paşi, la început de drum.

Am văzut şi nu mi-a venit să cred!
Poeta Camelia Florescu şi poetul Viorel Birtu Piraianu se laudă pe paginile lor de Facebook că au fost premiaţi de Daniela Toma, poet şi director al Editurii Art Creativ din Bucureşti.
La fel şi poeta Silvana Andrada Tcacenco, poetă căreia i-am acordat Premiul de debut la Ediţia I a Premiilor ECREATOR, poetă care a scos sub sigla ECREATOR un volum, „Eu tind spre fericire”, căruia i-am făcut prefaţa, ca şi volumului de debut „Adoptă-mă, pădure!”.
Şi... cine ştie câţi vor mai fi primit astfel de „premii”?!
Aceasta, cică după o îndelungă deliberare - DEŞI ANUL ABIA A ÎNCEPUT DE CÂTEVA ZILE! - le-a acordat PREMIUL PENTRU CEA MAI BUNĂ POEZIE DE DRAGOSTE A ANULUI 2018.