simeanu E neîndoielnic: unde-i Mălăele, este comedie. Haioasă, spumoasă, sigur savuroasă. Da` și poezie dintr-a mai aleasă. Nichita, Brumaru fiind două nume și mâine vestite. Ale căror versuri le-a inclus deștept într-un one man show. Superrecital ce îl reprezintă și îl definește. Ca actor de vârf, în zilele noastre. Născut, nu făcut, pentru munca asta perfect conceput. Comicu` țâșnind din el natural. Ca și versu` fain, rostit ideal. ”Sunt un orb” confirmă –  pentru-a câta oară? – al său cert talent. Fără vreun pic de decor, Horațiu, pe scenă singur, recită tulburător. Răscolindu-ne de zor cu al strofelor fior. Ori făcându-ne să râdem dacă umblă la umor. Inteligent, evident, totu` cu tâlc suculent. În minte și în suflet intrând astfel deplin. Păcat că melanju-i vrednic și subtil îi este cam scurt. Meritând, socot, până-n zori să ție. Și, cu alt prilej, mai larg să ne-mbie...

laptop carti 123rf descoperaAlgoritmul a descoperit, în urma analizării a 3,5 milioane de cărţi, că femeile sunt descrise, mai degrabă, prin atributele fizice, în timp ce bărbaţii sunt descrişi, cu precădere, prin adjective care fac trimitere la acţiunile lor.
În esenţă, fiecare carte, fiecare lucrare literară este unică în felul ei, dar dacă citeşti destule cărţi este greu să nu observi anumite teme, motive sau arhetipuri care se repetă. Pornind de la o astfel de idee, cercetătorii de la Universitatea Copenhaga au creat un algoritm pentru a identifica care sunt acele cuvinte folosite de către autori pentru a descrie bărbaţii şi femeile în operele lor.
După ce au creat algoritmul care a „citit” toate cărţile publicate în limba engleză între 1900 şi 2008, cercetătorii au observat că tendinţa printre autori este de a descrie femeile prin prisma atributelor fizice, în timp ce bărbaţii erau caracterizaţi prin acţiunile lor, notează Futurity.

cop 1 final AteliereVăzut iniţial ca un adevărat act intim, momentul creaţiei a ajuns unul care dă dependenţă acum, se face-n văzul lumii, reţelele sociale fiind cele care preiau suferinţa de altădată a hârtiei, cea despre care se spune mereu că suportă multe, prea multe aş întări.
Spaţiul public literar este realmente bombardat astăzi de părerile unor autointitulaţi lideri de grup, te miri cine emiţând păreri şi dând sfaturi şi îndrumări celor încă neiniţiaţi.
Oricine are câţiva bani în buzunar îşi adună numele pe coperta unei cărţi, tirajele volumelor sunt aproape confidenţiale şi ne trezim faţă-n faţă cu autori obscuri, dar împăunaţi, cu CV-uri pompoase şi premii cu duiumul, obţinute pe la manifestări de gaşcă, în care unii îi gratulează pe alţii, apoi schimbă rolurile între ei.
Ei bine, într-un asemenea context iniţiativa confraţilor Ciprian Chirvasiu, Dan Ioan Marta şi Cornel Octavian Rodeanu sună promiţător, iar naşterea acestei antologii nu face decât să întărească speranţa şi faptul că eu personal investesc cu încredere proiectul la naşterea căruia am luat parte, în data de 3 februarie 2018.

simeanu Ajuns anul acesta la a treizeci si șasea ediție. Desfășurat, săptămâna trecută, la Topoloveni, Câmpulung-Muscel, Curtea de Argeș, Pitești. Participante, opt ansambluri din șapte țări: Turcia, Bulgaria (două), România, Moldova, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Macedonia de Nord. Muzică și dansuri populare de pe câteva meleaguri cu tradiții neștirbite-n domeniu. Desigur, costume felurite, în varii culori si modele. Preponderent, artiști tineri plini de energie și iuți în mișcări. Motive sonore specifice și ritmuri diverse încărcate de vibrație molipsitoare. Poate nu atât de spectaculos ca altădată, însă iară prilej potrivit de-nfrățire între etnii și culturi. În folosu` bunei conviețuiri și-al spiritualității universale neîndoios...

simeanuDibaci lucrători cu orchestra, vădit. Deoarece experiența nu le lipsește. Ci le folosește accentuat. Pricepere au evident. Dăruire, trăire, elan, nu mai zic. Făcând dezinvolt instrumentiștii să stăruiască și partituri alese să tălmăcească eficient. Într-un categoric câștig permanent...
 Pascal Lacombe este din Hexagon. Suflător, compozitor, profesor și dirijor. E ferm la pupitru, econom în gesturi. Apt a construi sonor potrivit, cu echipa. Încât publicu`, la sfârșit, să se arate clar mulțumit. Și s-aplaude însuflețit ceea ce s-audă i-a fost oferit. Bizet, de exemplu, nici că se poate mai nimerit. Pentru noi, românii, cert binevenit...
 La rându-i polivalent, neamțu` Walter Hilgers idem se arată. Vrednic foc la pult, comunicativ și prietenos. Are prestanță și cutezanță. Finețe și tinerețe încă pe scenă. Știe muzică din plin, izbutind pregnant în efortu` său. Dirijează des și cu randament filarmonicile din patria noastră. La Ploiești, figurând în schemă pe post onorific de șef, meritat...
 Prin prezența lor pe plai mioritic, punți de comunicare și de apropiere apar între culturi. Fie ca ele să dureze-ndelung și benefic mereu. Nevoia de universalitate sporind apăsat. Oriunde, oricând, fără-ndoială vital...