La Editura Cuvântul Vieţii a Mitropoliei Munteniei şi Dobrogei a apărut lucrarea monografică „Mănăstirea Sfânta Maria – Techirghiol". Volumul cuprinde un istoric amplu documentat (118 p.) al aşezământului monahal de la Techirghiol care are statutul de stavropighie patriarhală, precum şi un fond fotografic bogat care ilustrează momentele principale din istoria mănăstirii. Textul editat în volum a fost realizat de către obştea Mănăstirii Sfânta Maria – Techirghiol, Sectorul cultural şi comunicaţii media al Arhiepiscopiei Bucureştilor.

Preafericitul Părinte Patriarh Daniel în Binecuvântarea care prefaţează lucrarea afirmă:

Poezia lui Ioan Romeo Roşiianu este profundă, sensibilă şi exactă în acelaşi timp.

Se adresează deopotrivă celor tineri şi celor mai puţini tineri.

Primii se pot escoperi ei înşişi în versurile sale pline de sensibilitate, împlinind un destin al frumosului, al nobleţei sufleteşti atât de necesară în viaţă.

Pentru tineri poezia sa consacră întrebări, mai mult sau mai puţin retorice, determinări ce pot duce la afirmarea valorilor.

Pentru cei mai puţin tineri poetul propune nostalgia ca mod de introspecţie,

Sunt adept serios al cărţilor tipărite pe hârtie, fac parte din vechea gardă a celor care în secolul trecut aşteptau poştaşul cu tolba plină de scrisori de la prieteni, chiar dacă suntem în veacul electronicii şi acesta este rara avis. Iată că azi a bătut la poarta mea şi mi-a adus o carte! Înălţător, uimitor cât de emoţionant este momentul în care primeşti în dar o carte de la un prieten, coleg în ale scrisului. Este vorba despre volumul de poezii “Semper fidelis” semnat de Renate Müller, Editura Pastel, Braşov 2013.

   Regăsesc cu drag pe măsura înaintării în lectură, o voce care m-a captivat de mai mult timp în urmă, prin rafinamentul cu care îşi ambalează curajul în versuri, o prezenţă foarte activă azi prin site-urile de socializare şi în grupurile literare din ţară, deşi ea trăieşte în afara graniţelor. Universul poeziei nu poate fi regionalizat, împărţit în teritorii geografice.

Diverse vinovății săvârșim fiecare dintre noi, mai greu e să avem și conștiința lor. Iar vina de a fi poet e și mai dificil de îndurat. Poate, de aceea, asumarea acestei vinovății seamănă cu o trădare și o pedeapsă totodată. (De unde și altădată imaginea „poetului blestemat”). Condiția de paria într-o societate a bunăstării pare azi nefirească și totuși suferința, durerea și tristețea se despart incomod de sufletul omului, visător și liric chiar și atunci când e năpădit de mizeriile vieții. Cu o astfel de profesiune de credință se învrednicește a se înarma și poetul Ioan Romeo Roșiianu când declară explicit: „da m-am născut să fiu/ ultim trubadur printr-o lume cu patimi” (Sunt cel fără de care), în volumul „POETUL ucis de CUVINTE” (Editura Cybela, Baia Mare, 1999). Spre deosebire de trubadurul medieval, expert nu doar în cântece, ci și în dueluri, conform codului cavaleresc,

Întodeauna am considerat poeții ființe speciale, așezate cu un scop doar de Dumnezeu știut la granița dintre teluric și astral trăind în ambele stări, sfidând sau doar oglindind într-un mod aparte ipostasurile aceleiași realitați.

Anna Nora Rotaru este poeta fără vârstă, medic de profesie salvând vieți dar privind adeseori și prin ochii fără expresie ai morți spre lumea de dincolo de lume . Poeta este și pictoriță. Ea consumă realitatea, frumusețea ce este palpabilă dar și iluzorie, o transcede purificată de lumina interioară redândune-o trecută prin filtrul percepții sale asupra vieții, privitorilor ori cititorilor ei. Pictura și poezia sunt două fețe ale aceleiași monede sau două surori gemene ce lucrează la spiritualizarea și dematerializarea celor materiale.