La nivel naţional, mai bine de jumătate dintre românii care au acces la internet citesc bloguri
Cel mai fidel public este format din cei tineri, care afirmă că blogurile îi ajută se fie informaţi şi le influenţează părerile despre produse sau fenomene sociale

Blogosfera românească nu mai este deloc la început, câţiva indivizi având deja, de ani buni, câteva bloguri foarte populare. În ultimii ani, au devenit chiar o alternativă serioasă la site-urile ziarelor de tradiţie şi a televiziunilor, ca sursă primară de informaţie, iar asta mai ales în contextul în care mulţi jurnalişti şi-au deschis propriile bloguri pe care le administrează, fie în paralel cu joburile pe care le au, fie au plecat din instituţiile media la care erau angajaţi pentru a-şi porni propriile „afaceri” media.
Mai mult de jumătate (58%) dintre românii utilizatori de internet, cu vârsta de peste 16 ani, citesc bloguri, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions. Dintre aceştia, cei mai fideli cititori sunt tinerii, care afirmă că blogurile îi ajută să fie informaţi şi le influenţează părerile despre produse sau fenomene sociale.
Cele mai citite bloguri în rândul românilor sunt cele genera­liste (16%), urmate de cele culinare (11%) şi de cele de fashion/lifestyle/beauty (10%). Categoriile de bloguri preferate de­pind, însă, de sexul sau vârsta cititorilor.
„Studiul nostru confirmă aşteptările. Femeile sunt mai interesate de blogurile culinare (17%) şi de cele despre fa­shion/lifestyle/beauty (17%) într-un procent mai mare decât bărbaţii (5%, respectiv 2%), în timp ce blogurile jurnaliştilor şi cele IT sunt accesate mai degrabă de către bărbaţi (13%, respectiv 8%, faţă de 6%, respectiv 2% femei). De asemenea, adolescenţii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 ani preferă blogurile despre modă, stiluri de viaţă sau înfrumuseţare (29%), în timp ce blogurile politice sunt urmărite în special de către persoanele peste 45 de ani (10%) sau de către pensionari (14%)”, explică Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Doar 16% din cititorii de bloguri sunt de părere că informaţiile sunt de calitate

Deşi studiul arată că blogurile sunt citite în special de către persoane cu studii superioare (62% dintre utilizatorii de internet cu studii superioare accesează bloguri, faţă de 58% din total), doar 16% dintre cititorii de bloguri sunt în totalitate de acord că articolele pe care le urmăresc sunt de calitate. Cu toate acestea, blogurile sunt privite în special ca pe un mijloc de informare de către 40% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 24 ani. Mai mult decât atât, aceştia recunosc că bloggerii le influenţează păre­rea asupra unor produse sau mărci (23%) sau asupra unor fenomene sociale (24%).
„De remarcat este faptul că cititorii de bloguri din vestul ţării - din judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin şi Timişoara - resping influenţa bloggerilor asupra fenomenelor sociale într-un procent mai mare decât totalul cititorilor (27% faţă de 12%). De asemenea, studiul arată că femeile recunosc într-o proporţie semnificativ mai mare decât bărbaţii (46% faţă de 35%) atunci când un blogger încearcă să promoveze un produs sau un brand”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eşantion de 1.014 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

http://www.curierulnational.ro/Specializat/2015-10-05/Blogurile+incep+sa+fie+din+ce+in+ce+mai+citite+de+romani